الکتروموتور یا موتور الکتریکی

نوعی ماشین است که انرژی الکتریکی را به حرکت مکانیکی تبدیل می کند. ایده کلی بر این اساس است که وقتی که یک هادی حامل جریان الکتریسیته تحت اثر یک میدان مغناطیسی قرار می گیرد نیرویی بر روی آن هادی حامل جریان از سوی میدان مغناطیسی اعمال می شود . اغلب موتورهای الکتریکی دوار هستند .اما موتور خطی هم وجود دارند.

هر موتور الکتریکی دوار از دو بخش متحرک و محرک تشکیل شده است .که به بخش متحرک روتور و به بخش ثابت که معمولا درون موتور قرار دارد استاتور یا ایستانه نیز می گویند . در یک الکترو موتور، روتور به علت گشتاوری که ناشی از نیروی که توسط میدان مغناطیسی ایجاد شده در استاتور است به حول محور خود می چرخد.الکتروموتورها بنا به نوع مصرف  آنها به صورت الکتروموتور دو دور ، الکتروموتور سه فاز ، الکتروموتور تک فاز و یا الکترو موتور دور بالا  و … مورد استفاده و انتخاب می شوند.

الکتروموتور از نظر جریان مصرفی:

هر الکترو موتور بر اساس ساختارش توسط برق جریان مستقیم DC  و یا جریان متناوب AC  تغذیه می گردد.

در الکتروموتور dc سرعت دوران الکتروموتور یه گشتاور ترمزی بستگی دارد به عبارت دیگر ولتاژ ورودی و گشتاور جریان ورودی وابسته است.

انواع الکتروموتور dc

الکتروموتورDC  سری (Series)

الکتروموتور DC شانت (Shunt)

الکترو موتور DC مرکب (Compound)

الکترو موتورAC یا جریان متناوب

عمومی ترین الکتروموتورها ی مورد استفاده در صنعت و خانگی الکتروموتورهای القاییAC هستند انواع متنوعی ازالکتروموتورهای القایی AC در صنعت وجود دارد . الکترو موتورهای مختلف برای کارهای مختلف مناسب اند . با اینکه طراحی الکترو موتورهای القایی AC آسانتر از الکتروموتورهای DC  است . ولی کنترل سرعت و گشتاور در انواع مختلف الکتروموتور AC نیازمند درکی عمیق تر در طراحی و مشخصات در این نوع موتورها ست. وانتخاب درست  ،  خرید الکتروموتور و فروش الکترو موتور به تجربه و دانش کافی نیازمند است .

 

به منظور دریافت مشاوره، آگاهی از لیست قیمت و سفارش محصولات با مشاورین و کارشناسان شرکت گذرگاه صنعت و تجارت ایرانیان تماس حاصل فرمایید.

 

۸۸۸۴۳۷۷۲ –  ۸۸۸۲۰۰۸۹–۰۲۱

 

فکس :  ۸۸۸۲۳۰۱۵ –۰۲۱

 

در اسرع وقت پاسخگو هستیم.

 

https://www.gozargah.biz