از کجا بفهمیم به روانشناس نیاز داریم؟

در گذشته نه چندان دور مردم فکر می کردند باید از دکتر روانشناس دوری کنند. اما امرزوه دیگر اقشار مختلف جامعه از مراجعه به روانشناس هراسی ندارند. زیرا روانشناس به افراد برچسب اختلال نمی زند و آنها را بیمار فرض نمی کند.

اکثر مردم مراجعه به بهترین روانشناس تهران یا سایر شهرهای را سودمند می دانند. اما برخی از مردم هنوز به غلط احساس می کنند برای کمک گرفتن از روانشناس باید تا مزمن شدن مشکلات صبر کنند. اما بهترین زمان مراجعه به روانشناس قبل از شددت یافتن مشکلات است.

اکثر مراجعین به دلیل درمان یک مشکل روانشناختی فردی، خانوادگی، ازدواج و یا حتی شغلی از روانشناس درخواست مک می کنند.

موضوع حائز اهمین این است که برای دسترسی به درمان های موفق بیش از پیش آسان شده است. در حقیقت، افراد حق انتخاب بیشتری برای درمان مشکلات روانشناختی خود دارند. مشکلات زندگی اجتناب ناپذیر هستند. اما دارودرمانی دیگر تنها گزینه درمانی نیست. چراکه عوارض جانبی آن برای عموم اثبات شده است. شما می توانید بدون احساس منفی به یکدکتر روانشناس در تهران یا شهر خود مراجعه کنید.

بهترین روانشناسان، محیطی ایمن را برای حل مشکلات یا درمان اختلالات احتمالی فراهم می آورند. بهبود مشکلات همیشه به تشخیص مشکلات زیربنایی و فهم مراجع بستگی خواهد داشت. دلایل مراجعه افراد به روانشناس مختلف است. در ادامه برخی از این دلائل مرور می شوند.

درمان یک اختلال روانشناسی

اگر از یک مشکل روانشناختی رنج می برید یا مشکلی درباره امور روزمره خود دارید، یک روانشناس می تواند کمک مناسبی برای کاهش علائم و ریشه یابی مشکل باشد.

برخی اوقات مشکل وابسته به یک رویداد بیرونی است، گاهی تجمع استرس ها و بیان نکردن آنها مشکلات را مزمن تر می سازد. هر مشکلی که داشته باشید، درمان امکان دستیابی دوباره به سلامت روان را فراهم می سازد. در عین حال به شما کمک می شود تا ریشه مشکلات را پیدا کنید. در این شرایط است که سلامت روان واقعی می تواند خاصل شود.

در برقراری ارتباط مشکل دارید؟

اگر در یک رابطه با مشکل مواجه هستید و می بینید که به دفعات مختلف در همان الگوهای ناسازگار قبلی گیر می افتید. یا می بینید که هرگز روابط شادی ایجاد نمی شود، زمان آن فرا رسیده که از کمک بهترین روانشناسان بهره مند شوید.

روابط سالم و تعامل اجتماعی مناسب برای سلامتی روان ما حیاتی است. اگر در ارتباط های خود با مشکل روبرو هستید و آن بدون حل باقی بماند، احتمالاً مابقی زندگی خود را نیز به همین شکل پشت سر خواهید گذاشت.

با مراجعه به روانشناس، شما درک بهتری از مشکلت فردی و تاثیر آنها بر روابط خود پیدا خواهید کرد. درنتیجه می توانید به تدریج برای برقراری ارتباط سالم و سازنده با اطرافیان پیشرفت کنید.

احساس انزوا

برخی افراد به دلیل احساس تنهایی یا خالی شدن به درمان مراجعه می کنند. شاید تا اینجا زندگی به آن شکلی که انتظار داشتند پیش نرفته باشد. یا شاید فرد به هر آنچه آرزو کرده اند رسیده اما ناگهان دچار احساس تنهایی شده باشد. موضوع این است که هرگز برای تغییر مسیر و یادگیری دیر نیست. با مراجعه به روانشناس، شما می توانید برای کشف مشکلاتی که واقعاً بر شما تاثیرگذار هستند کار کنید تا بتوانید زندگی معنی داری بسازید.

واقع بینی خود را افزایش دهید

مشورت کردن با دوستان و خانواده واقعاً مفید است اما مشاوره با یک دکتر روانشناس کاملاً متفاوت است. هنگام صحبت با یک دوست ممکن است مشکلات زیربنایی آشکار و حل نشوند. در حالی که رابطه درمانی مبتنی بر آشکار سازی مشکلات زیربنایی خواهد بود.

یک روانشناس خوب دیدگاهی منحصر به فرد و واقع بینانه به شما ارائه می دهد. به این معنی است که احساسات شخصی هرگز در فرایند درمان وارد نمی شوند.

روانشناسان سالها برای آموزش و مداخلات درمانی و کمک به حل مشکلاتی که دیگر افراد قادر به حل آنها نیستند، آموزش دیده اند. این بدان معنی است که آنها قادرند به سرعت مشکلات زیربنایی را آشکار کرده و مراحل مشخصی برای تغییر ایجاد می کنند.

مشکلات خواب

ممکن است وقتی به بهترین روانشناس تهران فکر می کنید اولین چیزی که به ذهن شما خطور کند درمان اضطراب یا استرس باشد. اما خواب و سلامت فرد با هم ارتباط قوی دارند. وقتی یکی از نظم خارج شود دیگری نیز مختل می شود.

چه احساس خستگی خاصل خواب بی کیفیت داشته باشید یا در به خواب رفتن مشکل باشید، مراجعه به روانشناس به حل مشکلات شما کمک خواهد کرد.

تغییرات زندگی استرس به همراه دارند

تغییرات زندگی از قبیل طلاق، نقل مکان به شهری جدید، تغییر در کار می توانند استرس زا باشند. یک دکتر روانشناس شرایطی مناسبی برای گفتگو در مورد راه ل های موجود و حرکت یه سمت تغییر را فراهم می سازد.

احساس افسردگی

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که مرگ هنوز یک رویداد فاجعه آمیز است. فوت عزیزان باعث انزوا و یا حتی افسردگی برخی افراد شود. در حالی که غم و اندوه یک فرایند انسانی کاملاً سالم و طبیعی است، اما برخی اوقات روند عزاداری می تواند کمی بیشتر طول بکشد و ما در این راه به پشتیبانی نیاز پیدا کنیم.

ممکن است شما نخواهید مشکلات خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید. چراکه ممکن است مورد قضاوت قرار بگیرید. روانشناس شرایطی را برای شما فراهم می سازد تا در غم و اندوه خود ناتوان نشوید، مشکلات خود را بگویید و احساسات خود را تغییر دهید.

مشکل اعتماد به نفس

اعتماد به نفس پایین اغلب از دوران کودکی ناشی می شود و می تواند زندگی بزرگسالی را تحت تأثیر قرار دهد. درمان مکانی عالی برای افزایش اعتماد به نفس و حل مشکلات گذشته شما می باشد.

به بهترین نسخه از خود تبدیل شوید

همانطور که سقراط گفته است، “زندگی بررسی نشده ارزش ندارد”. اگر وقت نگذارید و نقاط آسیب پذیر خود را نشناسید، چگونه می توانید بفهمید که بهترین کارکرد شما کدام است؟ خودآگاهی بزرگترین هدیه ای است که می توانید هم به خودمان و هم به افراد اطرافیان بدهید.

دلایل مراجعه به روانشناس زیاد است. روانشناس به شما کمک خواهد کرد تا هر آنچه را که پشت سر گذاشته اید بهتر بشناسید. همچنین شما را برای مقابله با آنچه در آینده نیز اتفاق می افتد بسیار مجهز می کند.

اگر احساس درماندگی دارید، زمان آن فرا رسیده است که رهایی را تجربه کنید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که تنها راه تغییر زندگی، تغییر در خود شماست.

به روانشناس چه بگوییم

هدف روانشناس ارتقای کیفیت زندگی و حل مشکلات شما است. پس درباره این موضوعات با او صحبت کنید.

در کلان شهرها، افراد بیشتر دچار وسواس، اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات روانشناختی می شوند. برای مثال مطالعات نشان می دهد، در شهر های پرجمعیت احتمال ابتلا به افسردگی چند درصد بیشتر از شهر های کوچک و روستایی است.

اختلالات اضطرابی نیز می تواند در شهر های پر جمعیت بیشتر  از محیط های آرام باشند. درنتیجه در شهر های بزرگی مثل تهران، نقش یک دکتر روانشناس می تواند بسیار مهم  باشد و تاثیر پر رنگی بر سلامت افراد داشته باشد.

یک زندگی آرام می تواند به سرعت و بسیار راحت تحت تاثیر مشکلاتی از قبیل افسردگی، اضطراب یا سایر مشکلات ارتباطی و خانوادگی قرار بگیرد. مشکلات می توانند امید افراد به از زندگی را کاهش دهند.

افرادی که از زندگی خود راضی نیستند، به مرور دچار مشکلات روانشناختی شده و حتی ممکن است به بیماری های جسمی نیز مبتلا شوند.

یک روانشناس به شما کمک می کند تا مشکلات را حل کنید و از مزمن شدن آنها پیشگیری کنید. رضایت از زندگی حق شماست. شما می توانید به کمک یک روانشناس از این حق بهره مند باشید. مشکلات غیر قابل حل نیستند. اما در صورت کمک گرفتن از درمانگر مناسب.

معرفی بهترین روانشناس تهران

دکتر رامین علوی نژاد را به عنوان بهترین روانشناس تهران به شما معرفی می کنیم. ایشان دوره های مختلف تخصصی در داخل و خارج از کشور به ویژه اروپا راطی کرده اند و تخصص و تجربه منحصر به فردی در درمان انواع مشکلات روانشناختی از جمله استرس، اضطراب، افسردگی و درمان وسواس، دارد. مشاوره های قبل ازدواج و مشاوره های خانواده از دیگر حوزه های فعالیت تخصصی وی محسوب می شود. همچنین شما می توانید برای دریافت نوبت روانکاوی به اینجا مراجعه فرمائید.